home me contact

27 Mar 2013

Kaatumisia ja onnistumisia

Hei vaan kaikille!
Tänään oli kyllä kerrankin oikeasti kivaa koulussa, kun meillä oli talviliikuntapäivä ja sai halutessaan lähteä laskettelemaan Ukko- tai Loma-Kolille. Mie lähin sitten laskettelemaan Loma-Kolille Sannan ja muutamien muiden kanssa ja uskaltauduin jopa ottamaan laudan toissakertaisesta lautailufiaskosta huolimatta. En onneksi joutunut katumaan päätöstäni kertaakaan (:

Hurjan stylenä ensimmäisen kerran mäen päällä.
Meidän liikunnanope siinä sitten kanssa neuvo ja autto hississä sekä laskemisessakin. Tietenkin aluks oltiin siellä rinteessä perseellään ja vaikka miten muuten päin, mutta hississä pääsin jo toisella yrittämällä ihan ylös asti. (Kyseessä on siis lastenmäki ja se sellainen pikkuhissi.) Sitten vaan lähettiin lanaamalla alas ja kaatuiltiin varmaan yhen laskun aikana ainakin viisi kertaa :) Aika hyvä saldo siis. Pikkuhiljaa se siitä alkoi kuitenkin luonnistua ja pääsinkin sitten jo suhteellisen tasasta vauhtia mäkeä alas. Myö harjoteltiin tekemään myös ongenkoukkuja, eli lähetään ensin laskemaan vasen jalka eellä ja sitten siirretään painoa eteen niin, että kääntyy selkä alarinteeseen päin. Näin ainakin olisi pitänyt tapahtua, mutta arvatkaapas miten miulle kävi. Mie lähin tietenkin sujottamaan ihan hirveetä kyytiä mäkeä alas ja vaikka kuinka siirsin painoa eteen, niin se lauta ei vaan suostunu kääntymään. Ei siis auttanu muu kuin kaatuu siiten polvilleen ja se kyllä sattu. Tuo sama ongenkoukku onnistu toisin päin paljo paremmin. Sillon lähettiin laskemaan alas taas vasen jalka edellä ja sitten siirrettiin painoa kantapäille niin, että oltiin taas ihan kasvot menosuuntaan. Tää onnistu ihan hyvin ja loppujen lopuksi mie päädyinkin sitten kääntelemään sitä lautaa vähän omalla tyylillä :)

Välillä käytiin myös syömässä koululta mukaan otettuja eväitä ja kaks miun ja Sannan kaveriikin vaihto sitten lautoihin, kun olivat aikasemmin laskeneet suksilla. Niitä tuli sitten vähä neuvottuu vaikken mie itekkään vielä kunnolla osannu. Viimeset laskemiset menikin sitten aika yli odotusten, vaikken mie vieläkään osannu kääntyy ihan oikein. Hauskaa kuitenkin oli (:

Puol kahelta lähettiin linkalla takas koululle kipeiden ja velttojen jalkojen kanssa.


Tuolla kaukana suksivuokraamo ja kahvio.


No comments:

Post a Comment