Perjantaina koulussa oli hiukan tylsistynyt fiilis, kun ehkä mie vasta silloin tajusin ihan oikeasti, että miun on lopetettava baletin tanssiminen, kun menee vain nämä treenit yksinkertaisesti liian rankoiksi. Varsinkin nyt, kun on kevätesityksen tulossa. Muutenkin väsytti ja ärsytti koko päivän, eikä välillä edes tiennyt mikä ärsyttää. Oli vain sellainen yleisesti masentunut fiilis.Päästiin kuitenkin taas pitkästä aikaa tallille ja oli kyllä ihana nousta hevosen selkään, vaikka tehtiinkin ihan vain perusjuttuja tunnilla. Se huonompi juttu olikin sitten se, kun tuli taas aika hurjan kova ikävä entiselle tallille ja etenkin Geenaa, miun entistä hoitohevosta. (Rakkaudella sinua muistaen.)
Aluksi tehtiin paljon voltteja, taivuteltiin hyvin ja keskityttiin istuntaan. Alkuverryttelyn jälkeen tehtiin toiselle pitkällesivulle vasta-asetuksella voltti ja lähes heti sen perään tehtiin voltti myötäasetuksella. Pointtina oli saada kaikki ulkoavut nopeasti läpi ja etää hevonen on tarkasti avuilla ja pohkeen edessä. Toiselle pitkälle sivulle tehtiin sitten voltti harjoitusravissa, jonka puolesta välistä piti nostaa laukka ja tehdä toinen voltti laukassa heti perään. Sitten jatkettiin koko loppusivu laukassa siten, ettei oltu uralla vaan reilusti sen sisäpuolella. Tässäkin jutussa piti keskittyä ulkoapuihin ja rentoon hyvin rullaavaan laukkaan. Aivan perusjuttuja siis tehtiin. Olisi kyllä kova halu päästä taas hyppimään esteitä aikasen pitkän tauon jälkeen ja tuntea ihan oikeasti etenevänsä ja kehittyvänsä ratsastajana.
On se vaan niin erilaista käydä nykyisin vielä pienemmällä tallilla kuin ennen. Tosi hassulta tuntuu myös, kun siellä on aina kaikki aivan hurjan siististi. Eihän se tietenkään huono asia ole, mutta ei siellä oikeastaan ole sitten muuta tekemistä kuin ratsastaa. Itse kun tottui tekemään paljon kaikkia tallihommia viimeisen kahdeksan vuoden aikana, niin nyt on vähän hassua, kun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin riisua ja harjata hevonen tunnin jälkeen. Oli kuitenkin mukavaa käydä tallilla ja fiiliskin nousi sitten siellä tallilla ollessa.
Lauantaina (eli tänään) heti varttia vaille kaksitoista mie lähin Joensuuhun ylimääräisiin balettitreeneihin sen kevätesityksen roolin takia. Miulla on siis periaatteessa ensimmäistä kertaa elämässäni oikea rooli jossakin esityksessä. Wow! Ja vielä saan kärkitossutkin jalkaan esitykseen ensimmäisen kerran elämässäni. Olen tanssinut 11 vuotta, joten tuntuuhan se aika hienolta päästä nyt vihdoinkin esiintymään niillä. Kyllä se jännittääkin, kun miettii sitä, että entä jos mie vaikka niksautan nilkkani siellä lavalla ja koko homma menee ihan pipariks. Onneks siihen esitykseen on vielä pari kuukautta aikaa (: Treenattiin siis niissä ylimääräsissä harjotuksissa koreografia läpi eikä siinä muuta sitten kerinnytkään. Aika lyhyt se on se esitys, mutta ehkä se on kuitenkin niin parempi, kun ei koskaan ennen olla tehty kärkitossuilla muualla, kuin treeneissä.Nyt oon taas kuitenkin ihan sekasin sen miun baletin lopettamispäätöksen kanssa. Entä jos mie en haluiskaan lopettaa sitä, mutta se käy vain liian rankaks? Äärh... Miks jonkun tämmösen päättäminen pitää olla näin vaikeeta? Tuollaista yritän siis päässäni ratkoa ja samalla lukea kaksiin kokeisiin, jotka on seuraavalla viikolla. Uskonto on maanantaina ja bilsa torstaina ja nyt ainakin tuntuu, etten osaa kummastakaan paljoo yhtään mitään. Sitten, kun siinä bilsan kokeessa on jotain lintujen ääniä ja arvatkaa vain muistanko mie niitä. No, en tietenkään. Sitten kaiken hyvä huipuksi pitäin taas kuunnella muutama kappale yleisen musiikkitiedon tulevaa koetta varten. (Niitä kappaleita on ihan miljoonia!) Tällaista siis tälle päivälle (:
No comments:
Post a Comment