Päätimpä nyt tulla turisemaan teille hiukan kuluneen lomaviikon tapahtumista, jos siinä nyt on edes hirveästi kertomista. Muutaman kuvan laitan tähän mukaan.
Aloitetaan näin alkuun lauantaista. Sanna lähti aamupäivästä Joensuuhun tanssitunneille ja minä jäin kotiin ja ainakin yritin tehdä jotakin järkevää. No, siitä taisi tulla kaikkea muuta kuin järkevää. Lähinnä istuin koneella ja päivitin hevostalli.nettiä. Eipä siinä sen kummempia illempana minullakin alkoi sitten Sannan kanssa yhteinen jazz-tunti ja siellä selvisi millainen kevätnäytös meillä tulisi olemaan. Näytös olisi sellainen trillerimäinen tarina. Se on aika pitkä juttu, enkä oikein itsekkään enää muista sitä kokonaan, joten taidan jättää nyt kirjoittamatta. Lauantai meni siis siinä, eli mitään kovin ihmeellistä ei tapahtunut.
Sunnuntaina mentiin Sannan kanssa viettämään hiukan myöhästyneitä kaverin synttäreitä leffaillan ja merkeissä. Ensiksi paistettiin brownies ja sitten käveltiin vuokraamaan R-kioskilta leffa. Päätettiin ottaa sitten Nälkäpeli. Ja tämä tosiaan oli ensimmäinen kerta, kun katsoin kyseisen elokuvan. (Tiedän, elokuvasivistykseni on hyvin pieni.) Lähdettiin siis takaisin leffa kainalossamme ja matkan varrella käytiin kaupassa ostamassa hiukkasen karkkia leffaa varten. Kun päästiin siltä reissulta, suötiin patonkeja ja sitä brownieta, joka oli kylläkin hiukan kuiva ja aika tuju, koska siihen tuli vähän liikaa kaakaojauhetta. Leffa kesti reilun kaksituntia, joten olikin jo ihan ilta, kun se oli katsottu. Nälkäpeli oli ihan perushyvä leffa, mutta ei voi sanoa, että katsoisin ihan varmasti uudestaan. Aika erikoinen elokuva sinänsä, koska siinä oli välistä ääntä tosi vähän ja musiikkiakaan ei juuri ollut. Näin kului siis sunnuntai, mukavaa oli, eikä tarvinnut ainakaan koko päivää nyhjöttää koneella istumassa.
| Itseasiassa pidän aika paljon tästä laukusta. |
| Vili katsoo tuleeko takaa joku :) |
Tiistai olikin taas sitten pelkää kotona möllöttämistä. Ulkona käytiin Vilin kanssa myös tänään ja otettiin kuviakin, kun kerta oli niin hieno auringon paiste silloin. Tiistaina taidettiin tehdä myös Nelly.comiin tilaus kahdesta rippimekosta.
Tässä muutama kuva, jotka tuli otettua.
Keskiviikkona Sannalla oli yksi tanssitunti, korvauskerta kuitenkin, koska muuten olisi jäänyt hurjana oppetajan sairauden/muiden menojen takia tunteja välistä. Minä siis olin taas kerran kotona. Kävin minä kuitenkin Vilin kanssa ulkona ja piirsinkin hiukan. Valmiin kuvan saatte nähdä sitten hiukan myöhemmin.
Torstaina päästiin tallille. Kuvia ei valitettavasti ole, koska kamera ei tietenkään jaksanut lähteä matkaan mukaan. Meillä oli siis ratsastustunti ja koulujuttuja tehtiin. Aika helppoja asioita olivat, kun meidän (minun ja Sannan) lisäksi siinä ratsasti sellainen tätiratsastaja, joka oli sitten hiukan enemmän aloittelija kuin me. Ensin tehtiin alkuverryttelyksi voltteja ja pitkät sivut vasta-asetuksella. Minä jo toivoin, että oltaisi tehty edes voltteja vasta-asetuksella, mutta ei. Tämän jälkeen lähdettiin vähän laukassa työskentelemään. Sekään ei ollut vaikeaa. Pointtina oli se, että saataisiin tasainen ja rento laukka pääty-ympyrälle. Tunnin ideana taisi muutenkin olla, että saataisi hevonen kulkemaan mahdollisimman rentona ja tekemään kaikki pyydetyt asiat mahdollisimman pienillä avuilla ja helposti. Sellainen tunti siis tällä kertaa. Toivon tosiaan, että kohta päästäisi hyppelehtimään hiukan esteitä.
Perjantaina käytiin sitten tallilla, missä oltiin tunneilla jouluun 2012 asti. (Tästä stoorista sitten lisää myöhemmin.) Ensin otettiin omistajan apuna hevoset sisälle, koska oli jo ilta ja sitten harjailtiin ne ja putsattiin käytävä ja muuta pientä. Ei oikeastaan mitään ihmeellistä. Ratsastamaan ei tällä kertaa ruvettu.
Lauantaina ei taas sitten tapahtunutkaan oikeastaan mitään. Jazz-tunnin oli tarkoitus olla, mutta opettajan sairastumisen takia se sitten perutiin. Hiukan on ollut mieli maassa, koska selvisi, ettemme pääsisikään käymään joka toinen viikko entisellä tallilla jolla kävimme. (Tästä en tänne nyt valitettavasti rupea kertomaan sen enempää.) Tosiaan nyt näillä näkymin päästään ratsastamaan vain joka toinen viikko ja se tosiaan harmittaa. Tällä hetkellä jaksan vielä kuitenkin toivoa, että yhdeksännellä luokalla päästäisi sitten taas hiukan aktiivisemmin käymään tallilla ja jos lukioaikaan saataisi se vuokrahevonen, mistä ainakin minä olen haaveillut. Tämä nyt ei ole kuitenkaan vielä kovin ajankohtainen asia, eikä vielä kovin varmakaan, mutta saahan se ihminen toivoa ja haaveilla.
No comments:
Post a Comment