home me contact

7 Jun 2013

Mangomelonijäätelöä, shoppailua ja ratsastusta

Maanantaina käytiin shoppailemassa Joensuussa ja käteen tarttui vaikka minkälaista vaatetta. Nautittiin Arnoldsissa toasteista, torilla mangomelonijäätelöistä ja Subwayssa syötiin tämän vuoden viimeiset leijonasubit. Illalla nyyhkittiin elokuvateatterissa The Great Gatsbya katsoessa, mutta silti oli todella kivaa. Kotiin päästyä jalat oli vähän kipeät, mutta mie olin tyytyväinen ostoksiini.

Uusi vartalovoide, kun entinen pääsi loppumaan. Seppälästä 6,95€

Hiusliitu, joka kotona osoittautui aivan turhaksi.
Hurjan ihanan tuoksuinen eau de toilette Body Shopista vain 15€


Topiksi aikasen kallis, mutta silti tosi hieno. Bik Bokista vähän päälle 20€.

Seppälästä ostettu ehkä koon liian iso paita, mutta silti tosi ihana.


Ihana kesämekko Jim&Jillistä

Päivän päätteeksi The Great Gatsby. Surullinen leffa, mutta silti katsomisen arvoinen.


Torstaina, eli eilen käytiin katsomassa kahta asuntoa Joensuusta ja tänään hyppäsin hevosen selkään vastalaukkoja suoralla vääntämään. Kuvia ei taaskaan ole (ylläripylläri), mutta ehkä mie jotain nyt tästä tunnista kertoisin.

Mie sain siis alleni Suomenhevosen, Kirpun, joka on kylläkin aika pieni ja siinä suhteessa nimikin on aika osuva. Alkuverryttelyssä tehtiin loivaa kiemurauraa ja voltteja. Jouduttiin kävelemään välillä, sillä sää oli aika lämmin ja aurinko paistoi kentälle koko ajan. Alkuverkan jälkeen lähdettiin ensin menemään niin, että toisella pitkällä sivulla siirryttiin muutama metri uran sisäpuolelle ja yritettiin saada hevonen mahdollisimman suoraksi ja apujen väliin. Siihen sitten lisättiin, asetus vasemmassa kierroksessa oikealle ja oikeassa kierroksessa vasemmalle. Siihen samaiselle pitkälle sivulle otettiin myös harjoitusravipätkä, jonka aikana myös asetettiin hevosta oikealle tai vasemmalle. Nuo kun sujui, niin lähdettiin tekemään sille sivulle vastalaukkaa. Vasemmassa kierroksessa asetettiin hevonen siis oikealle ja nostettiin siitä oikea laukka. Minulla tämä sujui paljon paremmin kuin vasen laukka, johtuen ehkä siitä, että miun vasen lonkka on paljon jäykempi kuin oikea. Tunti meni ihan hyvin, vaikka rupesikin nyppimään tuo oma toispuoleisuus. Odotan kyllä jo kovasti, että päästäisiin hyppelehtimään vähän esteitä, kun edellisestä kerrasta on ihan tuhottoman pitkä aika.

Nautitaan nyt ihan oikein kunnolla kesästä ja ihanasta auringonpaisteesta, kun se nyt kerrankin paistaa :)

No comments:

Post a Comment